onsdag 29 december 2010

Jul...slut!

Idag rök julpyntet! Otroligt skönt. Upp kom nyinköpta gardiner i en ljusgrön färg. Otroligt våraktigt och snyggt. Som en del vet, så kom våran pitholms hämtade gran inte längre än till källaren. Där har den stått dryga veckan i väntan på att få bli upptagen och vattnad. I går insåg vi att det var dags att kasta den...minst sagt! Hela kännaren var täkt av gröna barr. Inte annat göra än att hämta ner dammsugaren och dammsuga källaren ren. Förlåt mina grannar förlåt om jag barrade ner källaren ett par dagar=)

Jag är i behov av en nyårklänning som passar till boleron jag köpt på tradera. Dessvärre kommer jag nog inte hinna göra något klänningsinköp innan nyår stundar. Man får snällt lov att ta på sig någon gammal trasa.Inte svårt att hitta sådana i min garderob.

Vidare har det varit en kall dag med -30 graders kyla...minst. I Arnemark hade dom uppnått hela -36 grader! Det är fan inte mänskligt någonstans. Vete tusan om vinter heller är mänskligt...inte i min värld i alla fall!=). Fram med sol och värme!

P.S Jag ska aldrig mer äta julmat...kanske...jag är såå less!UÄCK till skinka å choklad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar